
A tanév rendje
A tanév, a tanítási év
A 2025/2026. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2025. szeptember 1. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2026. június 19. (péntek). A tanítási napok száma - 181 nap.
A tanítási év első féléve 2026. január 23-ig tart. Az iskola 2026. január 30-ig értesíti a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket, az első félévben elért tanulmányi eredményekről.
Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok
- Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. november 3. (hétfő).
- A téli
szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. december 19. (péntek), a szünet
utáni első tanítási nap 2026. január 5. (hétfő).
- A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2026. április 1. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2026. április 13. (hétfő).
Iskolánkban a hat tanítás nélküli munkanap tervezett beosztása
- Nevelőtestületi értekezlet 2025. október 18. (szombat)
- Adventi készülődés 2025. december 13. (szombat)
- Pályaorientációs nap 2026. január 10 (szombat)
- Félévi nevelési értekezlet 2026. február 6. (péntek)
- Nevelőtestületi értekezlet 2026. március 2. (hétfő)
- DÖK-nap - Gyermeknap 2026. május 29. (péntek)
Az általános iskolai beiratkozás
Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2026. április 23–24-én kell beíratni.
Országos mérések
(1) A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:
a) 4. évfolyamon szövegértés és matematika egy mérési napon;
b) 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem két mérési napon;
c) 6–11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon;
d) a szakgimnázium 9–11. évfolyamain a c) pont szerinti természettudományos mérést csak azokon az évfolyamokon kell lefolytatni, amelyeken a tanulók ezt a tantárgyat tanulják.
(2) Az idegen nyelvi mérést az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében, a célnyelvi mérést angol és német nyelvből kell lebonyolítani.
(3) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez 2026. március 13-ig a Hivatal informatikai rendszerében rögzítik a szükséges tanulói adatokat és mérési csoportokat.
(4) Azok az iskolák, amelyekben a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, a (3) bekezdésben szereplő adatszolgáltatás során egyénenként jelzik, hogy melyek azok a tanulók, akik számára a matematika mérőeszközt a Hivatal a nemzetiség nyelvén biztosítsa. Ezek a tanulók a matematika mérést a nemzetiség nyelvén teljesítik.
(5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2026. március 23. és 2026. május 29. között kerül sor.
(6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.
(7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2026. június 5-ig küldik meg.
(8) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2026. június 12-ig küldi meg az iskoláknak.
(9) A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt.
(10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2025. október 10-ig felmérik azon első és második évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2025. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2025. december 5-ig elvégzik.
(11) Az első évfolyamos tanulók az országos mérés keretében a szövegértési képességeik felmérése érdekében 2026. május folyamán – a tanulmányi rendszer útján – diagnosztikus mérésben vesznek részt.
(12) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2025. szeptember 17. és 2025. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2025. október 16-ig küldik meg.
(13) A 2025/2026. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2026. január 12. és 2026. május 6. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2026. június 19-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.