2018.05.11. Malik Andrásné búcsúztatója

2019.01.10

Tavasszal a 2. nyugdíjba vonuló kolléganőnket búcsúztattuk. Irénke 40 évnyi lelkiismeretes pedagógus munkája után kezdheti meg a nyugdíjas éveit. Malik Andrásné 40 éve kezdte pedagógusi munkáját. 1956. június 10-én született Mezőszemerén. Az egri Ho Si Minh Tanárképző Főiskolán 1978-ban szerzett orosz-angol szakos általános iskolai tanári képesítést. Férjével Sarudon telepedett le és alapított önálló családot. A sarudi Általános iskolában kezdte tanári pályáját az 1978-79-es tanévben. Az iskola kiváló munkaerőként tekinthetett rá. Munkájában mindig következetes, igényes, nagy teherbírással és munkához való hozzáállással rendelkezett. A pedagógus munkájához emberi alázattal, tisztelettel viszonyult. Éveken át volt az iskola igazgató helyettese majd vezetője, mely időszak alatt az intézmény szakmai elismertséget szerzett. Sportversenyeken vezetői időszakában az iskola kiemelkedően teljesített. 2007-ben Mezőtárkány Egerfarmossal hozott létre oktatási társulást, melyhez 2009-ben Sarud is csatlakozott. A sarudi iskola tagintézmény vezetőjeként került komolyabb szakmai kapcsolatba a mezőtárkányi ÁMK-val, annak vezetőivel. A közös, színvonalas munka az intézmény respektjét tovább növelte. Malik Andrásné kimagasló szakmai ismeretekkel és példamutató hozzáállással, szakmai alázattal vezette, szervezte intézményét, segítette az oktatási társulás sikeres működését. 2011-ben egy önkormányzati döntést követően Sarud kivált az oktatási társulásból, Malik Andrásné pedig áthelyezéssel került a mezőtárkányi iskolába. 2011-től bejáróként a mezőtárkányi iskola angol tanára volt. Pedagógusi munkáját ezen időszaktól az egerfarmosi telephely iskolában is ellátta. Tantestületünk tapasztalt, meghatározó, módszertanilag kiteljesedett, elkötelezett egyénisége volt. Irénke munkájának alapvető jellemzői a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, igényesség, pontosság, a közösségért érzett felelősség. Szaktárgyát megbízható igényességgel tanította, ismereteinek naprakész frissességéről folyamatos önképzéssel, szervezett továbbképzéseken való részvétellel gondoskodott. Az iskolánkat érintő reformtörekvésekben, megújulási folyamatokban is óriási szerepe volt. Szervezője és aktív munkavégzője volt az intézményi pedagógiai megújulást célzó TIOP majd TAMOP projekteknek. Fejlett empatikus készségének, toleranciájának és érzelmi intelligenciájának köszönhetően - melyek felelősséggel, igazságérzettel párosulnak - mindig a tanulók, a gyermek érdekeit tartotta a legfontosabbnak. Kiállt az igazáért, de igyekezett a konfliktushelyzeteket kompromisszumokkal megoldani. Kiváló szervezőképességét mutatja, hogy a mezőtárkányi iskolában is meghonosította az intézményi halloween ünnepeket, - az angolszász területeken élő hagyományokat ismertette meg az iskola tanulóival. Az intézményi kereteken túlmutató rendezvény mellett kezdetektől főszervezője volt a szintén hagyománnyá vált őszi egészségprojekteknek. Szakmai munkájában rendszeresen alkalmazta a digitális tananyagokat, a modern kor információ hordozóit, a korszerű pedagógiai és didaktikai módszereket. A szakmai továbbképzéseket lelkiismeretesen teljesítette, profitált a megszerzett tudásból. A rá bízott feladatokat mindig lelkiismeretesen és lehető legnagyobb precizitással végezte el. Tanítványai tisztelik, vérbeli tanári attitűdjei miatt hamar elfogadták. A szülőkkel és az intézmény szakmai partnereivel is jó kapcsolatot ápolt. Életpályáját a pontosságra és tökéletességre való törekvés jellemezte a magas fokú feladattudat mellett. Jó pihenést, boldogságot, egészséget kíván valamennyi kollégája!

Fotók itt

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el